Kuvassa jalkaterä, jonka pitkittäinen kaari on lievästi alentunut. Pitkittäisen kaaren muodon voi nähdä jalan sisäsivulta. Kaarta on syytä katsoa silloin kun seisot jaloillasi.

Kaari on voi olla istuessa tai muutoin kun et seiso jaloillasi suurempi kuin seistessäsi. Tuolloin erityisesti jalan ryhdin harjoittelu on kannattavaa.

Apua lievään lattajalkaan

Lievän lattajalan eli lievästi alentuneen pitkittäisen kaaren omaavat kuntoutujat voivat hyötyä merkittävästi sarjavalmisteisista pohjallisista, joita löydät verkkokaupastamme.

Lievissä jalan ongelmissa yleisharjoitteista voi olla hyötyä. Pitkittyneistä jalan ongelmista kärsiviä kuntoutujia suosittelemme menemään jalkaterään erikoistuneen fysioterapeutin, jalkaterapeutin tai lääkärin vastaanotolle.  

Lievästi alentuneesta pitkittäiskaaren omaavasta jalasta saattaa jäädä kuvan mukainen jalanjälki alustaan. Hyvä tapa tarkastella tätä on katsoa suihkun jälkeen lattialle jäävää märkää jalanjälkeä.

Currex Low Arch pohjalliset

Currex Low Arch pohjalliset sopivat tukemaan lievästi alentunutta jalan pitkittäiskaarta. Tilaamalla pohjalliset kauttamme saat jalan ryhdin harjoittamiseen tarkoitetun harjoitusohjelman

Currex Med Arch pohjalliset

Currex Med Arch pohjalliset sopivat tukemaan lievästi alentuneen tai normaalikaarisen jalan pitkittäiskaarta. Tuennan korkeus hieman suurempi kuin Currex Low Archissa

PowerStep Pinnacle Low pohjalliset

Jalkaterään, jonka kaari alentunut lievästi. Tukee pitkittäistä kaarta enemmän kuin Currexin mallit. Jos epäilet, että jalan kaari on hieman enemmän alentunut kuin lievästi, niin hanki mieluummin Currexin Low Arch pohjalliset, jottei tämän pohjallisen tuenta paina epämukavasti jalkaa. Hyvin suuriin jalkaterän ryhdin ongelmiin suosittelemme yksilöllisiä pohjallisia.